Selamat datang di Jakarta

13 maart 2014 - Jakarta, Indonesië

13-03-2014 /18:49 / Pakubuwono Residence, Jakarta.

Daar zitten we dan, 17 hoog in een heel luxe appartement in hartje Jakarta. De vliegreis was erg vermoeiend. Etihad Airways heeft geen fijne stoelen, dus slapen is helaas niet gelukt. Eenmaal aangekomen op het vliegveld Soekarno Hatta werd mijn koffer bij de douane eruit gepikt. Er zouden rare zakjes lijkend op drugs in mijn koffer zitten...Jahoor heb ik weer! Mijn 27 kilo koffer die propvol zat moest ik voor de neus van die mannetjes open maken. Nadat ze wat spullen eruit hadden gehaald kwamen ze bij mijn schooltas, daarin zou ik de 'zakjes' verstopt hebben volgens de monitor... Toen ze het tevoorschijn haalden moesten ze verlegen lachen: Nescafé koffiezakjes uit Nederland! Voor degenen die mij goed kennen: die heb ik de eerste paar dagen nodig voor een gezonde stoelgang...hahaha.

Toen dit alles achter de rug was, werd Pieter (medestudent) opgehaald door zijn vriendin. Wij (Reza, Farah en ik) werden door de chauffeur van Reza opgehaald en naar het appartement (Pakubuwono Residence) van Reza gebracht. Super luxe!! Farah en ik delen samen een kamer en hebben een eigen badkamer. Het is echt heel groot en wordt streng beveiligd. Ook hier wordt er telkens onder de auto gekeken met een spiegel of we een 'bom' met ons meedragen en moeten wij soms onze tas laten checken...

De volgende dag werden we naar school gebracht door de chauffeur. 'Universitas Pelita Harapan' (UPH) is erg groot en mooi! Vooral het park voor school, doet lijken alsof we niet meer in Indonesië zijn. Foto's hiervan volgen nog. Eenmaal op school gingen we opzoek naar Ibu (mevrouw) Shirley. Zij regelt alle 'Exchange Program' zaken voor ons en de registratie bij de Indonesische ambassade. Ze was er alleen niet waardoor Ibu Cincin ons welkom heette. Erg leuk dat ze onze namen allemaal al wist. Nadat we heel wat papierwerk moesten invullen heeft zij onze paspoorten ingenomen. Dus nu maar hopen dat we ze op tijd voor Tokio terughebben...

Vervolgens hebben we in het winkelcentrum van Karawaci met Pieter en zijn vriendin geluncht. Gelijk ook maar een Indonesische Simkaart aangeschaft. Dit winkelcentrum heeft trouwens een achtbaan...ja je leest het goed! Het kan niet gek genoeg in Jakarta. In de avond heeft Reza's vader ons meegenomen naar een satébar in de buurt van ons appartement. Ik heb in geen tijden zo lekker gegeten!! Sate Ayam en Sate Kambing..enak sekali!! Maar natuurlijk niks vergeleken bij Opa's saté. :-)

Vandaag pas om 2 uur 's middags wakker geworden..die Jetlag is nog steeds niet echt weg. Wel grappig was dat we hierdoor de 'Pembantu' (het hulpje) hebben ontmoet. Een klein vrouwtje die strijkt en heel het huis schoonmaakt. Doordat het al laat was zijn we alleen naar winkelcentrum Senayan City geweest en hebben we daar weer saté gegeten als ontbijt..,haha. Een super groot winkelcentrum met allemaal 'dure' merkwinkels, Nederlandse winkelcentra zijn er niks bij!

Oke, ik denk dat ik nu maar moet stoppen, want zo wordt dit verslag wel heel lang.

Salam manis xxx

1. Hjalmar & Leonie:
    Hey Robin!

Fijn om te lezen dat je goed aan bent gekomen. Op het koffie incident op de luchthaven na dan ;-) Die mannetjes waren iets te scherp, waarschijnlijk hadden ze iets te veel koffie op :P

Zo te lezen genieten jullie volop!
    Het water liep me in de mond toen je over de heerlijke saté begon :-)

Heel veel plezier straks in Tokio!
    Erg leuk om zo jouw belevenissen te kunnen volgen.
    We kijken alweer uit naar jouw volgende verslag!

Veel liefs Hjalmar & Leonie
  2. Ralph:
    13 maart 2014
    He Rob! Wat een avonturen allemaal op gelijk de eerste dag!!. Dan mag je die ook wel afsluiten met een paar sateetjes. Fluister het mij nog maar eens stiekem in welke nou echt lekkerder waren, die van opa of die uit Jakarta.
    Niet te veel wennen aan kleine vrouwtjes die alles opruimen en een badkamer voor jezelf anders moet je weer zo afkicken als je weer thuis bent .
    We gaan nu eten (Erik heeft macaroni gemaakt).
    Leuk om het zo allemaal te kunnen volgen!
    Liefs paps.
  3. Ralph:
    13 maart 2014
    He Rob! Wat een avonturen allemaal en dat gelijk op de eerste dag!
    Jullie hebben dan ook wel een lekker etentje verdiend na zo'n enerverende reis. Fluister mij later nog maar eens stiekem in welke saté nou echt lekkerder was, die van opa of die in Jakarta.
    Niet te veel wennen aan super de luxe badkamers en kleine vrouwtjes die van alles en nog wat opruimen en schoonmaken. Dan moet je weer zo afkicken als je weer terug komt.
    Wij gaan nu eten (en moeten het doen met macaroni van Erik).
    Erg leuk om dit allemaal zo te kunnen volgen....
    Liefs paps.
  4. Ralph:
    13 maart 2014
    Moest nog even oefenen. Twee keer is wat overdreven
  5. Liesbeth Kooijmans:
    Hoi Robin,
    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen! Leuk verhaal vooral van de douane. Wat boffen jullie met het appartement, een chauffeur een hulp in de huishouding en een vader die jullie naar de beste saté restaurants brengt. Geweldig, dat smaakt naar meer verhaaltjes. Liefs tante Liesbeth en oom Theo
  6. Eduard, O-Djani en Monique:
    13 maart 2014
    Hoi Robin, was wel even schrikken daar bij aankomst, maar gelukkig was er niets aan de hand. Eigen chauffeur, penthouse, lekkere sate gambing, leuk hoor zo'n all incusieve vakantie in Indonesie!! Geniet er lekker van en niet verliefd worden hoor ;-)
  7. Max:
    13 maart 2014
    Een winkelcentrum met een achtbaan...?! Wauw haha. Wat leuk om te horen dat je het naar je zin hebt! Zo te horen ga je een heleboel leuke dingen meemaken. Heel veel succes nog :D

Groetjes Max
  8. Peter en Inge:
    13 maart 2014
    Hoi Robin, wat een uitgebreid verslag van wat je allemaal meemaakt. Superlleuk om te lezen ! Wel schrikken lijkt me,dat gedoe met je koffer. Geloofden ze wel dat het echt koffie was of hebben ze die zakjes ook nog opengemaakt?
    Veel plezier en geniet van je vakantie!
    Liefs Peter en Inge
  9. Ellen:
    13 maart 2014
    Hey Robin, wat een avonturen heb je nu al beleefd! Leuk om te lezen! Blij dat je goed bent aangekomen. En wat een luxe zeg, chauffeur en klein vrouwtje voor de huishouding, net als thuis maar dan anders haha! We kijken uit naar je volgende verslag! Groetjes, De Wevertjes
  10. Metty:
    Hoi lieverd,
    Wat een belevenissen alweer zo'n eerste dag! Zo te zien vallen je huisvesting en de Hoge school waar je heen gaat niet tegen. Natuurlijk is het wennen en zal het even duren voor je je draai gevonden hebt. Maar daar hebben pap en mam alle vertrouwen in. Tot die tijd stuur je ons maar appjes (al is het om 3 uur 's nachts, zijn we gelijk klaar wakker) houd je deze blog bij (leuk hoor!) en verschijn je op Skype als je eraan toe bent. Veel succes met het vinden van een onderdak in de buurt van UPH. Was het appartement van die nicht van Farah nog iets?

Dikke kussen en knuffels,
    Mam
  11. Opa en oma:
    14 maart 2014
    Lieve Robin,
    Het lag niet aan de reisblog, maar aan de internetverbinding dat het niet lukte om een berichtje te sturen.
    Ben je al aan het zoeken naar nieuwe woonruimte of ben je te veel gewend aan je luxe appartement?
    Wanneer ga je eigenlijk precies naar Tokio? En heb je je paspoort al terug?
    Nou, veel plezier daar en hartelijke groeten van Peter, Inge, opa en oma.
  12. Robin Papiermole:
    15 maart 2014
    Leuk dat jullie mij volgen en bedankt voor de reacties! :-)

@Pap: Je vind hier nauwelijks Saté Babi..Er zit een moskee op loopafstand volgens mij, want ik hoor hem elke nacht zo´n beetje, haha. Dus ik heb het nog niet echt heel goed kunnen vergelijken!

@Peter & Inge: Toen ze mijn koffiezakjes uit mijn tas haalden, keken ze elkaar aan en zeiden; "ohhh kopi, aduh bad luck you."

@Mam: Nee Farah's nichten hadden alleen een tweepersoonskamer. Maar we hebben wel al 2 afspraken staan aankomende week om appartementen te bekijken die echt op loopafstand van UPH liggen...dus ben benieuwd of het wat is.

@Opa & Oma: Gelukkig is het opgelost! We zijn al een beetje aan het kijken naar een nieuwe woonruimte, maar er zit nog niet heel veel vaart achter...we hebben het hier veel te goed! 1 april t/m 11 april zitten wij in Tokio, maar we hebben nog niks gehoord over onze paspoorten.
  13. Opa en oma:
    15 maart 2014
    Dan duurt het dus niet lang meer en dan zit ten jullie al weer in Tokio. Die passen heb je dan nodig en dat moet je de betreffende mensen dan maar op tijd doorgeven Dan zal het wel goedkomen, blijf ze er maar steeds aan herinneren . Oja ipv s,morgens koffie drinken helpt het ook prima om minstens 2 keer per dag fruit te eten : echt een probaat middeltje! Lieve Robin een fijn weekend en veel liefs van ons Opa en Oma.
  14. Roald en Myrthe:
    Hoi Robin!

Wat leuk dat we je via deze blog kunnen volgen. We hebben je eerste verslag met plezier gelezen.
    Fijn dat je goed bent aangekomen. En zo te horen zijn jullie goed ontvangen!
    Dat op het vliegveld is wel even schrikken zeg, wij zouden het op zo'n moment wel even flink benauwd krijgen haha. Gelukkig maar dat ze moesten constateren dat het onschuldige koffiezakjes waren ;)

Jullie hebben wel een mooie onderkomen zo zeg! Wat een luxe appartement, ziet er super mooi uit op de foto's. Hopelijk vinden jullie binnenkort ook een mooi huisje, maar voor de komende dagen zitten jullie daar wel goed zo te zien :)
    En dat eten klinkt inderdaad ook niet verkeerd (same here Hjalmar haha). Saté'tje als ontbijt, waarom niet! Misschien moeten wij dat ook eens proberen.

We kijken uit naar je volgende verhaal!

Liefs en cium, Roald en Myrthe
  15. Sylvia Korteweg:
    18 maart 2014
    Salamat Robìn, (met zeker de klemtoon op -in!)

Zozo chauffeur, baboe , luxe appartement! Dat is een mooi begin! Je bent toch wel al in die achtbaan geweest,
  16. Sylvia Korteweg:
    18 maart 2014
    Huh niet alles is doorgestuurd.. Korte samenvatting:

Dat het leuk is dat we je verhalen kunnen volgen, dat je maar heel veel mag genieten en prachtige levenservaringen mag opdoen, dat je maar lekker veel saté kambing