Minitrip Bogor dan Singapura!

29 maart 2014 - Jakarta, Indonesië

29-03-2014 / 17:00 / Pakubuwono Residence, Jakarta

Er is veel gebeurd sinds mijn vorige blog. Dus ik zal proberen het kort, maar wel compleet te houden!

De woensdagavond na mijn vorige blog werden Reza, Farah en ik uitgenodigd een seminar van Bank of Singapore bij te wonen. Reza’s vader krijgt namelijk wel vaker van dit soort uitnodigingen en vond het erg leerzaam voor ons, dit een keer mee te maken. De Health & Wealth seminar werd gehouden in een restaurant van het Ritz Carlton Hotel. Erg chique met een viergangen diner…dus ik moest even opletten of ik wel de goede volgorde voor bestek aanhield! De presentatie zelf was ook erg interessant. Maar het was vooral een leuke ervaring om met allemaal zakenmannetjes aan een tafel te dineren en te horen wat zij als werk deden.

De dag erna gingen we uiteten met een tante  van Farah en haar nicht (Marsha). Met de chauffeur van haar tante zijn we vervolgens naar Bogor gegaan. Daar heb ik de opa en oma van Farah ontmoet. Erg lieve mensen die in een groot ‘open’ huis wonen langs een drukke straat, waar wij de komende twee nachten zouden logeren. Doordat het een groot oud huis was, hebben we die nacht amper geslapen. Volgens mij werden er zelfs straatraces gehouden want het geluid van de motoren was abnormaal hard! De volgende dag na het ontbijt gingen we met zijn drietjes met de chauffeur van Farah’s opa en oma opstap. Allereerst hadden we een rondleiding door de fabriek van haar opa geregeld. Dit was een separator fabriek voor motoren. De productmanager liet ons alle stappen van het productieproces zien, erg interessant!

De botanische tuinen van Bogor had ik 5 jaar geleden al eens eerder bezocht met pap, mam en Erik in de vakantie, maar het leek mij leuk deze nog eens te bekijken. Ditmaal gingen we heel het park door met de auto…lekker lui, haha! Hierdoor heb ik volgens mij wel meer gezien dan die paar jaar geleden, nog steeds super mooi! ‘s Avonds hebben we nog een beetje in het winkelcentrum van Bogor rondgelopen en een goedkoop bioscoopje gepakt. De volgende dag was het enkel familie van Farah bezoeken en in de middag alweer terug naar Jakarta…

Eenmaal terug van ons minitripje Bogor was het alweer tijd voor Farah en mij om onze trolly in te pakken voor Singapore! Onze vlucht (retourtje) kostte slechts 60 euro met AirAsia. Ook heel fijn, we hoefden geen hotel te boeken. Farah’s opa en oma hebben namelijk een appartement net buiten het centrum van Singapore waar wij mochten verblijven :-).

De vier dagen in Singapore waren wel erg vermoeiend. Ik wilde natuurlijk zoveel mogelijk van Singapore zien. Hierdoor hebben Farah en ik de eerste dag gelijk een ticket voor de Hop On Hop off (HIPPO) bus gekocht… Sightseeing! Wat een verschil met Jakarta… Heel modern, schoon, veilig en groen! In de avond hebben we Marsha (nicht van Farah die ook in het appartement van opa en oma verbleef) meegenomen naar de Night Safari van Singapore. Super leuk was dat! ’s Avonds in een soort treintje langs allemaal wilde dieren zonder dat deze gescheiden waren door een hek of iets dergelijks. Vaak lag er alleen een beekje tussen, maar het kwam ook voor dat ze gewoon vlak naast het treintje liepen. Hierdoor kreeg je echt de indruk dat je tussen de dieren zat!

De volgende dag gingen we naar Marina Bay Garden. Een oom van Farah had ons aangeraden hier naar toe te gaan. Het was helaas wel bloedheet, waardoor enkel Reza en ik de tuinen hadden bezocht. We hadden kaartjes voor Flower Dome & Cloud Forest. Beide waren indoor, in een koepel. Het eerste was een soort megatuin met planten en bloemen uit de hele wereld. Het tweede was een super grote waterval. Het zag er heel sprookjesachtig uit, erg indrukwekkend! Het was ook zo gebouwd, dat je helemaal door de waterval heen kon lopen naar boven/beneden. Maar het mooist vond ik het uitzicht op Marina Bay Garden, heb daar heel wat foto’s en video’s van!

Gister bij terugkomst in Jakarta hebben we in de avond weer gegeten met Marsha. Marsha had ook wat vrienden van haar meegenomen. Heel toevallig: Reza’s verre neef was blijkbaar ook een goede vriend van haar! Erg leuke en spontane gasten. Hierdoor hebben wij na het eten samen nog wat cocktails genomen (het was immers vrijdagavond..haha) en heel gaaf: haar vrienden kenden een plek waarbij wij uitzicht hadden op Jakarta at night. Dit was een chique lounge op het dak van een hoog gebouw (ik was duidelijk underdressed..), met hippe muziek en een WOOOOOW uitzicht!!! Ik zal hier later nog wel een filmpje van proberen te uploaden!

Nu maar weer klaarmaken voor een volgend stapavondje in Jakarta…!

Salam manis xxx

1. Metty:
    29 maart 2014
    Lieve Rob, leuk reisverslag van Bogor en Singapore! We hebben je belevenissen, foto's en filmpjes met de hele familie in Doetinchem op het grote beeldscherm bekeken. Geweldig allemaal! Sommigen van ons vragen zich wel af of je na je luxe leventje daar nog wel zal kunnen wennen in Holland, haha..
    Maak je daar maar geen zorgen over, geniet er lekker van. Vast veel plezier toegewenst in Tokyo.

Liefs,
    Mam,pap, Erik xxx
  2. Sylvia Korteweg:
    30 maart 2014
    Hey nichtje,

wat maakt jij toch veel mooie, interessante, boeiende, verbazingwekkende tochtjes, uitstapjes, excursies,ect, mee! Geweldig hoor! De Gooische meisjes zijn er niets bij! Ben je al wat kilootjes aangekomen van al die lekkernijen? ik kan mij voorstellen dat je niets van Holland mist of toch wel ..... ? Nou ja vast je familie!

Heel veel fijne ervaringen nog!!!;)

Veel liefs van ons allen! Tante Syl
  3. Opa en oma:
    31 maart 2014
    Lieve Robineke, We hebben net gisteren met ons allen jouw fantastische uitjes in B en S bewonderd en zijn in gedachten nu al weer bezig om ons voor te bereiden op de nieuwe avonturen van jou in Tokio .Meid, jij maakt in een maand meer mee dan menig mens in jaren!! Word je nog niet moe van al die indrukken? Medunkt, als je later weer in Nederland terug bent moet het net een droom lijken. En wij allemaal verheugen ons al weer op je nieuwe belevenissen.Hier is alles goed, we hebben afgelopen Zaterdag net een heel gezellige verjjaardag van tante Inge achter de rug met heel mooi weer .,dus lekker veel buiten gezeten.Lieverd, ik stop,Fijne tijd in Tokio Lieve groetjes van Opa en Oma en wees vooral heel voorzichtig!